Accepto
Aquest web utilitza la cookie _ga propietat de Google Analytics, persistent durant 2 anys, per habilitar la funció de control de visites úniques amb la finalitat de facilitar-li la navegació pel lloc web.
Si continua navegant considerem que està d'acord amb el seu ús. Podrà revocar el consentiment i obtenir més informació consultant la nostra Política de cookies
Tornar
Premsa on line

El ral.li de les comarques tarragonines

El setmanari gratuït Claxon és una de les moltes publicacions que es fa ressò del Rally Catalunya, que aquest cap de setmana circularà pel terme de Vilaplana:


”Des d'aquest dijous i fins diumenge i amb un recorregut que passa per sis comarques tarragonines”

“Tarragona acull, per primer cop, una edició íntegra del Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada Des de dijous vinent i fins diumenge es disputaran les diferents etapes de la 41a edició del Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada, enguany íntegrament per les carreteres de la demarcació de Tarragona. A Salou hi haurà la sortida i l'arribada de carrera”



“A partir de dijous vinent i fins diumenge les comarques tarragonines viuran un dels grans esdeveniments esportius de l'any: la 41a edició del Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. La importància d'aquesta prova és prou coneguda, però la novetat i l'atractiu des de la perspectiva de les comarques meridionals és que aquesta vegada el recorregut ha estat programat íntegrament per les seves carreteres i el cor de tot el muntatge estarà a Salou i el parc Port Aventura. Concretament, la carrera transcorrerà per sis comarques diferents: el Tarragonès, el Baix Camp, el Priorat, la Conca de Barberà, l'Alt Camp i el Baix Penedès. El recorregut total és de 1.324,70 quilòmetres, dels quals 358,10 seran de velocitat pura distribuïts en 15 trams cronometrats. A Salou, doncs, hi haurà la sortida i l'arribada de carrera, així com la cerimònia final de lliurament de premis, mentre que el parc temàtic de Port Aventura farà les funcions de parc tancat, zona d'assistència, base i sala de premsa.

A diferencia de les seves dues primeres edicions mundialistes (1991 i 1992) i, també, de les dues últimes disputades fins aquest moment (2003 i 2004), en les que el ral.li no es va desplaçar en cap de les seves etapes a la zona tarragonina, aquesta 41a edició tindrà el seu centre neuràlgic i transcorrerà íntegrament per la demarcació.

Cal tenir en compte que en aquests anys que han passat des de l'última visita del ral.li mundialista al sud de Catalunya, una bona part de les carreteres por les que transcorrerà han experimentat una notable millora en l'asfalt i alguns dels revolts dels trams fins i tot modificats en benefici de la comoditat i seguretat de la circulació diària.

El podi, a Salou

Després de l'habitual sortida protocol.lària a última hora de la tarda d'aquest dijous, per a portar els participants des de Salou fins al parc tancat de Port Aventura, l'autèntica primera etapa serà el divendres 28 i sortirà des del parc temàtic a un quart de vuit del matí per recórrer sis trams de velocitat (156,15 kms) i arribar a aquest mateix lloc a partir de les 18.49 hores, aproximadament, després del 'flexi-service' que imposa la reglamentació del mundial. El dissabte dia 29 se celebrarà la segona etapa a partir de dos quarts de vuit del matí, amb sis trams més i 142 quilòmetres de velocitat, sempre amb el centre a Port Aventura i arribada aproximada a partir de dos quarts de set del vespre.

La tercera i última etapa tindrà lloc entre Port Aventura i Salou, començant a les vuit del matí i acabant a les 13.20 hores, amb tres especials ja disputades a les etapes anteriors, encara que el de Santa Marina és el mateix que Colldejou, però amb menys quilòmetres. Aquests tres trams es faran de forma seguida sense cap assistència, i sumen un total de 60 quilòmetres cronometrats.

Segons es marca a la reglamentació del mundial, tots els parcs d'assistència -un total de nou al llarg de les tres etapes-, se celebraran a les àmplies zones delimitades a l'efecte en el recinte de Port Aventura, que ja en els anys 2001 i 2002 van acollir el Ral·li, concretament els parcs d'assistència de la segona i primera etapa, respectivament.

El Ral·li i Tarragona

La relació del Ral.li Catalunya amb la demarcació de Tarragona va començar l'any 1993. Durant deu anys, de forma consecutiva, fins al 2002, els aficionats van poder gaudir d'alguna de les etapes celebrades en aquestes comarques. El primer any es van disputar quatre especials durant la segona etapa, passant per Can Ferrer, Pont d'Armentera, Prades i la Riba. Aquest últim tram, amb el pas dels anys, es convertiria en un dels més disputats, ja que des del 1993 fins el 2001 (amb l'excepció de l'edició de 1995), s'inclouria en el recorregut en alguna de les seves variants o configuracions, com segueix passant en el 2005.Un altre de les especials que s'emporta la palma en aquest aspecte és l'emblemàtic Prades, present des de 1993 fins el 1999 (també amb l'excepció de 1995). Per la seva part, el Priorat, sempre en aquest sentit Cornudella-Gratallops, es va incloure a l'itinerari entre 1995 i 1998. A més a més, la Figuera, la Bisbal de Falset i Escaladei (sentit Cabacés-la Morera) van repetir actuació durant tres temporades consecutives. Ara, amb el 41 Ral.li RACC Catalunya-Costa Daurada centrat exclusivament a la demarcació de Tarragona, al marge de l'indiscutible interès esportiu de l'esdeveniment, també cal tenir en compte els beneficis que ha de reportar al sector turístic de la zona. Si tenim en compte que les previsions són que atragui mig milió de persones i que més de 15.000 podrien fer nit en algun dels hotels de Salou, poca cosa més es pot dir. Hotelers, restauradors i el parc temàtic, sobretot, seran els grans beneficiats, que rebran un volum de clientela extraordinària, més enllà de la temporada estiuenca, juntament amb la festa del Halloween, que també constitueix un atractiu potent, en aquest cas especialment per a Port Aventura.

Ral.li RACC-Village

Així, doncs, el 41è Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada concentra en aquesta edició la seva activitat a Salou i a les instal·lacions de Port Aventura, emplaçament, aquest últim, del HQ i el Service Park. Serà precisament en el parc de treball on s'alçarà una de les novetats més importants d'aquesta edició del Catalunya: el Ral·li RACC-Village, que conformarà un espai únic, distribuït en quatre grans àrees diferents. La primera d'elles, el Garden, es tracta d'una zona reservada als invitats de les empreses i als patrocinadors que desitgin organitzar les seves activitats promocionals, podent-se beneficiar d'una gran oferta de restauració i activitats a les carpes, la terrassa i els diferents serveis generals d'atenció i logística. El Club serà un espai exclusiu per a invitats VIP, amb vistes al parc de treball i una refinada oferta gastronòmica, proveït de llotges, pantalles amb imatges i classificacions 'on-line' del ral.li, a més d'una terrassa-bar privada. A la Zona d'Estands, les empreses i patrocinadors tindran l'oportunitat de donar a conèixer els seus productes al gran públic, mentre que l'Àrea Comercial es destinarà a les accions lúdiques d'animació, entreteniment, simuladors i restauració en general.

Al marge de Port Aventura, el passeig marítim Jaume I de Salou aplegarà activitats paral.leles especialment adreçades al gran públic. A més de situar-s'hi el podi de sortida i arribada de cursa i de ser l'escenari de la cerimònia final de lliurament de premis, els pilots participants tancaran les dues primeres etapes del ral.li circulant per l'avinguda abans d'arribar al parc de treball emplaçat a Port Aventura. Entre altres activitats hi haurà un campionat de Ral.li Slot i la prova de cotxes dirigits per radio control.

Més pilots espanyols que mai

Independentment dels pilots espanyols prioritaris FIA que participen de forma regular al Campionat del Món, com són Dani Solà (Movistar-Ford Focus RS WRC04), Xevi Pons (Citroën Xsara WRC) i el pilot del mundial Júnior, Daniel Sordo (Citroën C2 Súper 1600), la llista dels pilots espanyols que han anunciat la seva participació al 41 Rally RACC Catalunya-Costa Daurada és molt significativa. Són més de 15 els inscrits, destacant noms habituals al nacional de l'especialitat, com Enrique García-Ojeda (Subaru Impreza gr. N), Manuel Rueda (Renault Clio Súper 1600), Luis Carballido (Citroën C2 Súper 1600) o Rafael Martínez-Saco (Subaru Impreza gr. N). Els millors especialistes catalans també estaran a la sortida, començant per l'actual Campió, Josep Maria Membrado (Renault Clio Súper 1600), Joan Ollé (Seat Córdoba WRC), Albert Orriols (Mitsubishi Lancer grup N), Enric Mir, Ramon Montlleó i Antoni Gibert (els tres amb Clio Renault Sport grup N). També cal anomenar, tots ells inscrits en grup N, a Sergio Pérez (Peugeot 206 RC), Joan Font i Salvador Canals (els dos al volant de Mitsubishi Lancer), Josep Fornell (Clio Renault Sport), Carlos Puig (Seat Ibiza 1.8T) i David Fontclará (amb un Fiat Cinquecento, en aquest cas de grup A).

'Shakedown' amb base a Falset

El Shakedown del 41 Ral.li RACC Catalunya-Costa Daurada estarà ubicat a Falset, a uns 39 quilòmetres del parc d'assistència de Port Aventura, on els equips disposaran d'un espai limitat per ubicar una assistència ràpida a 2,5 quilòmetres de la sortida. El tram de carretera escollit és una porció de la T-740 que va de Falset a Porrera, entre els punts quilomètrics 1,3 i 4,1. El 'Shakedown' (prova de vehicles de competició), tindrà lloc el dijous 27, entre les 8 i 14 hores, encara que fins a les 11 estarà reservat en exclusiva als pilots prioritaris FIA.

Pel que fa la primera etapa, es disputaran, a doble passada, les especials cronometrades de Querol (25,43 quilòmetres) i el Montmell (24,14 quilòmetres), mentre que Vilaplana (28,33 quilòmetres) i Pratdip (28,35 quilòmetres) gaudiran en una ocasió del pas dels participants. La segona etapa estarà composta per sis trams més: el Lloar-la Figuera (20,01 quilòmetres) i Capafonts (27,54 quilòmetres), a doble passada; Colldejou (28,48 quilòmetres) i Riudecanyes (11,27 quilòmetres). La tercera i última jornada se centrarà en la repetició de les tres especials celebrades els dies anteriors: Colldejou, Riudecanyes i Vilaplana.

Còrsega i Catalunya, amb el mateix cotxe

Des que el 2003 els ral·lis de Còrsega i Catalunya es van disputar en caps de setmana consecutius, l'entesa entre els respectius organitzadors evoluciona de tal manera que totes dues curses estan posant, de comú acord amb la FIA, els fonaments d'una bona part del que serà l'especialitat en el futur. Si el 2004 els equips oficials van haver de disputar Còrsega i Catalunya amb el mateix motor als seus vehicles, aquesta temporada hauran de fer-ho amb la mateixa unitat de cotxe en la seva totalitat (xassís-motor), una particularitat important ja que està previst que aquest fet succeeixi habitualment el pròxim any pràcticament en tots els ral·lis, ja que aquests estaran agrupats per duets segons tipus de sòl (asfalt, terra) i àrea geogràfica, independentment que tinguin lloc en dos caps de setmana consecutius si s'organitzen a Europa, o amb més espai de temps entre ells per motius de distància i disposició del calendari. Per controlar degudament que s'utilitza el mateix cotxe a totes dues curses, a les verificacions de Còrsega els comissaris tècnics marcaran amb sengles precintes de plom el xassís i el motor de tots els cotxes inscrits pels constructors. Aquests precintes hauran d'estar intactes durant el desenvolupament dels dos ral·lis, encara que podran ser destruïts (sempre en presència de comissaris FIA) per canviar el càrter motor, si és necessari, o si el vehicle es retira de la primera cursa.

Per cert, que davant el poc marge de temps que hi ha entre el final del Tour de Còrsega i el Ral.li RACC Catalunya-Costa Daurada (menys de quatre dies), el RACC va fletar un vol xàrter que ha unit Ajaccio amb l'aeroport de Reus i que va sortir de la ciutat corsa aquest dilluns, 24 d'octubre.

Seguretat i respecte pel medi ambient

Un esdeveniment com el Rally RACC Catalunya-Costa Daurada implica un enorme moviment de persones entre els participants i els seus serveis, els organitzadors i el públic. Això exigeix, també, una cura molt especial pel medi ambient i la seguretat.

En primer lloc, el RACC apel.la al civisme dels molts aficionats que seguiran in situ el ral.li, a qui recorda que és fonamental situar-se en llocs elevats, no posar-se als espais marcats amb cinta vermella, deixar lliures les escapatòries i, als revolts, no col.locar-se mai a les traçades de sortida dels cotxes. Per fer possible tot això, a cada tram es configuraran les anomenades «zones de públic», llocs segurs controlats per comissaris que alertaran davant qualsevol incorrecció que pugui fer perillar la marxa del ral.li. Fora d'aquestes zones especialment pensades per al públic -sempre molt pròximes a àrees d'aparcament- l'accés a les especials serà molt difícil. Una dada curiosa -i que també afecta la seguretat- és que s'espera que hi hagi un gran nombre d'helicòpters treballant durant la cursa realitzant diverses funcions. El 2004 hi va haver ni més ni menys que 42 unitats registrades, la qual cosa va propiciar un intens trànsit aeri que, si no hagués estat pel rigorós control de l'organització, no hauria estat possible gaudir dels alts índexs de seguretat aconseguits, ni que tots els aparells exercissin al mateix temps les seves respectives feines. En tot cas, tots els helicòpters que tinguin previst sobrevolar la zona del Ral.li RACC han de presentar la sol.licitud d'autorització amb la qual passen a estar integrats dins l'estructura aèria de la cursa, amb el corresponent pla d'altituds i de desplaçaments, coordinats per un controlador aeri.

D'altra banda, a les zones de públic i voltants s'efectuarà una ràpida feina de neteja una vegada acabats els trams i fins i tot durant la seva disputa. Els aficionats disposaran de grans contenidors per poder dipositar les deixalles que es generin, amb la finalitat d'evitar que aquests s'estenguin pels boscos o camps pròxims. Per informar i conscienciar a tots, el personal de l'organització es repartirà per les zones de públic i l'aconsellarà tancar les escombraries en bosses per dipositar-les als vorals en cas de no tenir a prop els esmentats contenidors, facilitant així la seva recollida a les brigades de neteja. A més, a les zones de públic s'instal.laran uns cridaners cartells, en els que es demanarà explícitament la col·laboració dels espectadors.

Naturalment, també estarà totalment prohibit encendre foc, tant durant el dia com de nit. Així mateix, es perseguiran totes les accions d'agressió a la natura que es produeixin durant el ral·li, com la tala de troncs, al pas indiscriminat per llocs conreats, etc.”



Raquel Virgili

Claxon, 25-10-2005




+ Publicar el meu comentari
Cercar
Publicitat
Opinio online
comentaris Comentaris recents
Pitxi

Jóvens de Vilaplana

Crec que feia temps que no sorgia un grup de joves tan dinàmic, participatiu i que vetlli tant pels interessos de tota la nostra...

Josep Maria Garcia Abelló

Sobre els Bolets

Per a tots els afeccionats als bolets i a la bona literatura, els recomano aquest article de Mariona Quadrada sobre les espècies...

Josep Bigorra

Felicitats al Grup de jóvens

Sempre he trobat molt poc graciós això d'escriure en anònim, així que no costa res donar la cara. Les coses clares, des del primer...

Un Que Contrasta Les Notícies

Felicitats al Grup de jóvens

Ahir, tot molt bé, però no pengen tantes medalles. M'ha arribat de fons oficials que l'alcalde i demés perslonal de l'ajuntamen,t a...

Miguel y Espe

El títol, posa-li tu

Moltes felicitats pel vostre bon fer en aquest meravellós *rinconcito* on amb tant afecte se'ns tracta i se'ns alimenta. Una abraçada

Albert Aragonès

Poema de Festa Major: l'envelat d€Oleguer Huguet

Gràcies per l'elogi, Pitxi. Trobo que el format web d'aqueixa mena de treballs és ideal i és millor que reserveu el paper per als...

Pitxi

Poema de Festa Major: l'envelat d€Oleguer Huguet

A nivell de vàlua filològica, sens dubte, és un dels millors articles que s'ha publicat a Lo Pedris des de que al 2000 va sorgir a la...

Eladi Huguet Salvat

La cançó del vell Cabrés

Com podreu veure l'últim alcalde que signa el manifest és el de Vilaplana, l'amic Tomas Bigorra.

Albert Aragonès

Poema de Festa Major: l'envelat d€Oleguer Huguet

Prova de posar-te en contacte amb l'editorial: http://www.pragmaedicions.com/

Josep Ma.Fernando Villasevil Escofet

Poema de Festa Major: l'envelat d€Oleguer Huguet

Me encantaria moltissim poguer adquirir el llibre Flames de Teia (Jaume Marine) no se a quina botiga a on ho puc trovarlo. Visc a Londres...

Eduard (lamussara.org)

El Senglar (II part)

Una molt bona iniciativa!! Esperem que el temps acompanyi.

Jaume Queralt

El cultiu casolà de la gírgola (II Part)

Veure el video de Jaume Queralt

Joan Mº Rius Serra

L'optimisme com a virtut

Benvolguts, com a descendent de La Mussara ( des de 1694 ) m’agradaria saber si hi ha alguna recerca feta, referent a la població...

Sergi

Apunts sobre el teatre

Pregunto,,,,,,,,,,¿¿¿¿¿¿¿ a dia d'avui 20 de juny del 2009, s'ha fet alguna cosa????, perque la conexiò que continuem tenin tots...

Salvador Juanpere

Han de passar vint dies

Estimat Eladi: T’agraeixo el comentari aquest de l’acte de presentació del llibre al Centre d’Art Santa Mònica d’ahir, i...

Eladi Huguet Salvat

De llibres

Salvador et felicito. El teu enginy no para. Sempre tens la motivació necessària i adequada. És veu palesament que has...

Raquel

El carrer de la fe

Ja veig que m'hauré de tornar a donar d'alta al FaceBoock... Gràcies, sergi.

Raquel

Lo català de Vilaplana: l'article definit LO [lu] (1)

Sembla que ja ha començat la campanya electoral per les europees, encara que sigui de manera soterrada...

Eladi Huguet Salvat

L'optimisme com a virtut

Hola Sergi: Magnífic el blog de La Mussara. He de fer-te unes petites observacions. L'oncle Ambròs es deia AGUSTENCH i HUGUET i es...

Eladi Huguet Salvat

Contes reciclats

La iniciativa portada a terme per l'Ajuntament de Vilaplana de donar vida i color al poble de La Mussara, no d'un simple llogaret,...

Raquel

L'equip de govern diu no a la dimissió del subdelegat

Coincideixo totalment amb el comentari anterior.

elsemanaldetarragona

Lo català de Vilaplana: l'article definit LO [lu] (1)

me parece muy bien esa propuesta. ¿porque no hacen ustedes lo mismo en el gobierno tripartito de la generalitat de catalunya?

Eduard

Exposició sobre el poema d’Eduardo Galeano “Los Nadies”

Fa una mica de "cosa" això d'opinar així en públic, però suposo que és cosa de la primera vegada només. Per la meva part espero...

Eduard

L'equip de govern diu no a la dimissió del subdelegat

Trobo una gran idea la col·locació de tots els rètols que esmenteu, com homenatge a la gent que hi va viure i per preservar la...

Raquel

Presentació de l'agenda llatinoamericana i mundial 2001

Docns mira, ara sí que no estem gaire d'acord. Trobo que l'insult és una cosa totalment innecessària, que diu molt poc a favor de qui...

Articles recents
Història, Masos, Portada

CAL PIANO

SITUACIÓ Casa aïllada. Toca al camí de les Tosques i és molt...
Història, Masos, Portada

CAL PERE RAFAEL

ALTRES NOMS La casa també era coneguda com a Ca la Roja. SITUACIÓ...
Passatemps, Portada

Passatemps 94: Pa i drogues

PA I DROGUES El mes passat Vilaplana es va despertar un dia trasbalsada per una...
Recerca, Cuina, Portada

Corona de Nadal

És tradició per Nadal en moltes cases preparar una corona de Nadal. Aquesta vegada...
Entitats, Escola, Portada

HALLOWEEN COMPETITION

Com cada any, els alumnes de l'escola Cingle Roig van celebrar la nostra entranyable...
La nostra gent, Notícies, Portada

LES NOTÍCIES DE MUSSAGATS

Sembla ahir, però el 23 d’octubre va fer tres anys de la nostra primera...
Què passa, Activitats, Notícies, Portada

Jornada de Neteja de l'Entorn de la Mussara

Podem observar diferents elements que indiquen que la consciència de la importància...
Què passa, Notícies, Portada

ACTIVITATS D'IGUALTAT, a Vilaplana

Hem pogut materialitzar un parell d'activitats que teníem pendents de feia temps:...
Què passa, Notícies, Portada

PULS'METRE

PUJA Pugen els enllaços matrimonials. Acabem aquest 2023 com un dels anys on...
Entitats, Jubilats, Portada

Dinar de l'Associació dels Jubilats de Vilaplana

L'Associació de Jubilats i Pensionistes de Vilaplana, el diumenge 26 de novembre, vam...
La nostra gent, Homenatges, Portada

DIA DE LA GENT MÉS GRAN

Homenatge a les àvies i als avis de més de 80 anys Enguany, la Festa de la...
Què passa, Notícies, Portada

Dia Internacional per a l€Eliminació de la Violència vers les Dones

Avui, 25 de novembre, Dia internacional per a l’eliminació de la violència...
Què passa, Activitats, Portada

Vilaplana Festa Major 2023 en imatges (4)

Què passa, Activitats, Portada

Vilaplana Festa Major 2023 en imatges (3)

Què passa, Activitats, Portada

Vilaplana Festa Major 2023 en imatges (2)

Què passa, Activitats, Portada

Vilaplana Festa Major 2023 en imatges (1)

La nostra gent, Efemèrides, Portada

EL PREGÓ DE LA FESTA MAJOR 2023: Genís Torres Aymamí

Genís Torres Aymamí 6 d'octubre de 2023 Bona nit a tothom,...
La nostra gent, Efemèrides, Portada

DEFUNCIONS 2023

2022 Jordi Mariné Anguera 90 anys           ...
La nostra gent, Efemèrides, Portada

CASAMENTS 2023

Meritxell Miracle Gibert & Maurici Montané Gil         ...
La nostra gent, Efemèrides, Portada

NAIXEMENTS 2023

Jordi Olivan Torralba                   ...
Què passa, Recerca, Música, Medicina, Portada

Els beneficis de la Música durant l'envelliment

La música és una excel·lent medicina per a l'ànima,...
Opinió, Articles, Portada

L'actualitat del macrosistema econòmic i les seves conseqüències en el petit comerç

La situació de la COVID-19 va permetre albirar una crisi emergent d'un sistema que ha...
Recerca, De cinema, Portada

VA DE CINE: Seminci i Rec 23

La contadora de películas , de la directora danesa Lone Scherfig i guió...
La nostra gent, Records, Portada

ALBERT €DAMO€, et recordem amb estima

Fa poc més de mig any ens deixava l'Albert Ferré Huguet, conegut com...
Literatura, Lingüística, Portada

La mort secreta de les paraules

Es veu que, anys enrere, una dona del poble era coneguda com la fea (fèia) . Deixant de...
Què passa, Recerca, Esports, Natura, Portada

Trescant entre la Riba i Vilaverd

Tot i que a prop de Vilaplana no ens falta calcària ni passos interessants, aquest cop us...
Recerca, Casos i coses, Portada

A veure si saps on és?

A Lo Pedrís núm. 93, va sortir el pany d'una porta de les Darreres. Era el...
La nostra gent, Entrevistes, Portada

Entrevistem a Daniel Giraldo i Andrea Klinkert, pastors

Hem quedat amb el Dani Giraldo i l’Andrea Klinkert per tal que ens expliquin com va ser...
Opinió, Editorial, Butlletins, Portada

Lo Pedris 94 (desembre 2023)

NO A LA GUERRA Escoltant la Cançó del soldade t (Manel, 10 milles per...
Passatemps

Passatemps 93: Minimots